1. Czym jest druk wielkoformatowy?
Druk wielkoformatowy to inaczej solwentowy lub lateksowy druk cyfrowy, czyli nowoczesna technologia stosowana do produkcji form drukowanych na materiale banerowym, folii i papierze. Ta technika stosowana jest do zagospodarowania powierzchni billboardów, do produkcji banerów reklamowych, tablic reklamowych, szyldów i plansz reklamowych, plakatów, grafik do kasetonów, stojaków, potykaczy, czy roll-upów.
2. Kiedy wybrać druk offsetowy?
Offset, druk offsetowy – przemysłowa odmiana druku płaskiego, w której obraz przenoszony jest z płaskiej formy drukowej na podłoże drukowe (np. papier) za pośrednictwem cylindra obciągniętego gumą, (tzw. obciągu). Offset jest obecnie jedną z najpopularniejszych technik druku.
Druk offsetowy stosowany jest przy nakładach co najmniej kilkuset kopii jednego wzoru oraz przy wydrukach większych niż format A3, a nie będących wydrukami wielkoformatowymi.
Za pomocą druku offsetowego wykonujemy większe nakłady wszelkiego rodzaju druków reklamowych, takich jak: ulotki reklamowe, foldery reklamowe, katalogi, plakaty, kalendarze biurkowe i naścienne, kalendarzyki, papier firmowy, wizytówki, bizneskarty, teczki ofertowe i koperty.
3. Kiedy wybrać druk cyfrowy?
Druk cyfrowy stosuje się zazwyczaj w przypadku niewielkich nakładów lub pilnych zleceń. Wymogi jakościowe są takie same jak w przypadku druku offsetowego. Typowe zastosowanie druku cyfrowego, to krótkie serie ulotek reklamowych, wizytówek, bizneskart, plakatów, raportów i wszelkich biurowych materiałów drukowanych. Często drukujemy również w ten sposób menu restauracyjne i karty dań. Szczególnie warte polecenia są opcje personalizacji wydruków.
W cyfrowy sposób drukujemy na wielu różnych podłożach oraz w szerokim przedziale gramatur.
Jeżeli macie Państwo gotowy projekt a wydruków nie trzeba obrabiać (np. bigować), postaramy się wykonać zlecenie od ręki.
4. Czy dla zabezpieczenia mojej reklamy warto zdecydować się na dodatkowy ochronny laminat UV?
Laminat UV to znakomity sposób na wydłużenie żywotności grafiki państwa reklamy. Chroni przed blaknięciem spowodowanym promieniami słonecznymi oraz innymi warunkami atmosferycznymi. Jeżeli reklama ma być eksponowana dłużej niż rok, konieczne jest nałożenie laminatu UV. Laminat ochronny stosujemy zawsze na szyldy i plansze reklamowe, tabice wolnostojące, magnesy reklamowe na samochody, folie perforowane One Way Vision oraz wszelkie wydruki przeznaczone na samochody i szyby. Na zabezpieczone w ten sposób grafiki dajemy 3 lata gwarancji!
5. Czy istnieje możliwość wysyłki zamówionych u Państwa towarów?
Tak. W dobie tanich przesyłek kurierskich, nie zawsze opłaca się jechać do Częstochowy po odbiór osobisty. Nasze reklamy możemy wysłać zatem w każde miejsce w Europie.
6. Dlaczego wymagamy akceptacji projektu przed wydrukiem?
Przed rozpoczęciem drukowania lub wycinania każdej reklamy, prosimy Państwa o akceptację projektu. Może zdażyć się, że w trakcie fazy projektowej wkradnie się błąd, literówka, lub przesunięcie grafiki. Aby uniknąć konieczności ponownego drukowania, każdy projekt wysyłamy Państwu drogą mailową, z prośbą o dokładnie przejrzenie i akceptację. Prosimy szczególnie o uważne sprawdzenie poprawności numerów telefonów i danych kontaktowych zamieszczonych na reklamach.
7. Co to jest baner blockout?
Jest to obustronnie zadrukowany materiał banerowy z przekładką teflonową w środku, zapobiegającą prześwitywaniu grafik. Jego zastosowanie umożliwia zadrukowanie jednej powierzchni reklamowej z obu stron niezależnymi grafikami. Wykorzystujemy go najczęściej w przypadku reklam banerowych wiszących na otwartej przestrzeni oraz dwustronnych roll-upów.
8. Co to jest CMYK?
Skrót od ang. Cyan, Magenta, Yellow, blacK – zestaw czterech podstawowych barw, dzięki którym w procesie mieszania się atramentów podczas druku uzyskuje się pełną gamą kolorów.
Najczęściej kolorystykę CMYK stosuje się do wszelkiego typu pac drukowanych zarówno offsetowo jak i cyfrowo. Większość maszyn na rynku posiada 4 składowe kolorystyczne.
9. Co to jest Model RGB?
Jest to jeden z modeli przestrzeni barw wynikający z właściwości oka, w którym wrażenie widzenia każdej barwy można wywołać przez zamieszczenie w ustalonych proporcjach trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej (stąd nazwa: R – red, G – Green i B- blue), czyli światła o odpowiedniej częstotliwości fali elektromagnetycznej.
Kolorystyka RGB używana jest najczęściej na wszlekiego typu wyświetlaczach takich jak monitory komputerowe, telefony komórkowe, telewizory czy tablety. Państwa aparat fotograficzny wykona i zapisze zdjęcie również w rozbarwieniu RGB.
10. Co to jest DPI?
Liczba punktów (rastrowych) na długości cala. Wartość DPI jest jedną z najczęściej stosowanych informacji, niezbędną do przygotowania różnego rodzajów materiałów do druku. Czym wyższa rozdzielczość tym lepsza jest jego jakość i ostrość.
Dla druku offsetowego i cyfrowego (laserowy) stosujemy rozdzielczość 350 dpi
Dla druku solwentowego stosujemy rozdzielczość 150 dpi
11. Co to jest logotyp?
Informacyjny i marketingowy znak graficzny. Skrótowe, łatwo zauważalne i zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji lub też jakiejś idei, pomysłu albo znaku informacyjnego. Od strony formalnej logo powinno być schematycznym, ale starannie opracowanym rysunkiem i może składać się: tylko z logotypu (stylizacji literowej), tylko z elementu graficznego będącego symbolem albo zawierać połączenie obu tych rzeczy.
12. Co to jest bigowanie?
Bigowanie to wykonywanie trwałych wgnieceń w papierach, kartonach i tekturze, w celu ułatwienia zginania wzdłuż linii prostej.
W naszej firmie oferujemy bigowanie wszelkiego rodzaju materiałów drukowanych. Wyceny dokonujemy indywidualnie.
13. Czym jest falcowanie?
Zespół czynności związanych z zaginaniem arkusza lub odcinka wstęgi papieru, do żądanego formatu, zapewniające kolejność właściwie wydrukowanych druków, z jednoczesnym przyciśnięciem w miejscu zgięcia, w celu uzyskania w tym miejscu trwałego odkształcenia.
14. Czym jest grafika rastrowa?
Opiera się na zapamiętywaniu obrazu przy pomocy dwuwymiarowej tablicy pikseli, nazywanej powszechnie bitmapą. Na początku pojawienia się grafiki rastrowej rozpowszechnione były systemy wyświetlające obrazy czarno-białe, dlatego pojedynczy piksel mógł być opisany przez jeden bit. Kiedy rozpowszechniła się grafika kolorowa, piksele zaczęto opisywać więcej niż jednym bitem, nadając nowej technice nazwę pixmapy, która jednak nie przyjęła się.
15. Co to jest grafika wektorowa?
Rodzaj grafiki, w której obrazy mogą składać się z wektorów (odcinków), jak również z innych figur geometrycznych. Cechą grafiki wektorowej jest, zapamiętywanie charakterystycznych dla danych figur parametrów, np. dla okręgu - środek oraz promień, a dla odcinka współrzędne punktów końcowych. Program komputerowy jeśli będzie musiał narysować obraz na urządzeniu (bądź to rastrowym, bądź wektorowym), na podstawie posiadanych danych, wygeneruje obraz tych figur. Bardzo ważną zaletą grafiki wektorowej jest możliwość dowolnego powiększania obrazów, bez straty jakości.
16. Czym jest layout?
Termin ten jest powszechnie stosowany w reklamie i produkcji reklamowej i internetowej, służy do opisania układu graficznego reklamy prasowej, ulotki reklamowej, rozplanowaniu i podziału projektu strony internetowej i innych materiałów reklamowych. Layout zazwyczaj przygotowywany jest przez Art Directora na potrzeby studia DTP, lub agencji zajmującej się produkcją stron internetowych, zawiera projekt graficzny, w którym naszkicowane są i opisane wzajemne proporcje między nagłówkiem, sloganem, tekstem i ilustracjami, ich wielkością, kolorystyką, oraz sposobem wykonania.